tirsdag 10. mars 2009

Reklame

Reklame er noe vi møter døgnet rundt, vi ser det på tv, på store plakater og vi hører det på radioen. Å reklamere vil for meg si at man viser frem alt det positive ved et produkt og skaper lyst til å kjøpe dette produktet. Man kan bruke elementer som at man bli bedre eller får det bedre på en måte av å kjøpe det, eller man gjør det samme som noen kule. Som at du må bare drikke Pepsi fordi det gjør alle de tøffe fotballspillerne.

Jeg skal analysere en reklame som jeg liker veldig godt. Det er en reklame for Sony Bravia Tv'er.

I reklamen ser vi mange millioner sprettballer som spretter gjennom en tom San Francisco. Alle disse sprettballene har sterke farger. Mottoet til Sony Bravie er "Colour like no other". De bruker ikke så mange reklame effekter i denne filmen, her er det rett og slett at de gjør noe som er spektakulært og ingen har gjort før. Jeg synes reklamen er veldig fin og bra. Den gir med faktisk lyst til å kjøpe en Sony Bravia TV. Sangen i bakgrunnen liker jeg også veldig godt, det er Heartbeats av Jose Gonzales.

Reklamen går bare ut på å vise noe veldig fint og fasinerende og så reklamerer for et produkt, dette påvirker meg veldig. Jeg faller ikke for snærtene slagord eller morsome ting. Hvis jeg ser noe storslagent eller mektig blir jeg overbevist selv om det ikke har noe med produktet å gjøre.

Jeg synes dette er en bra reklame fordi den skiller seg veldig ut fra de vanlig teite reklamene. Det er en reklame som viser at firmaet virklig satser på produktet, det må ha kostet mye å lage reklamen. Dette er en reklame jeg faktisk blir glad når jeg ser i reklamepauser.

Ingen kommentarer: