onsdag 18. mars 2009

Reklame- og informasjonsfilm

Vi fikk en oppgave om at vi skulle lage en film som skulle infromere og reklamere om skolen. Filmen er for 10. klassinger. Vi måtte da skaffe alt utstyr selv og lære oss program til å rediger. Vi satt sammen i timen og planla hva vi skulle ha. Det ble en del frem og tilbake og mye filming som vi måtte droppe. Noen slet litt med å holde maska når de ble filmet. Vi brukte bare et vanlig kompakt kamera og da blir det dårlig lyd og mye støy. Jeg synes filmen ble bra og jeg er fornøyd med produktet. De fleste på gruppa jobbet bra bortsett fra en som ikke hadde tid til å være med å jobbe etter skolen en eneste dag. Spesielt Dag jobbet veldig mye og bra med redigeringen. Jeg er ganske dårlig med film og redigering, men synes jeg fikk bidratt med det jeg kunne. Jeg kom også opp med musikkforslaget.

Tirsdag kveld var en slitsom dag. Da satt Kristiane og Dag til klokken 8 på skolen, jeg satt til 7 fordi jeg måtte rekke fotballtrening. Det er bra for en gruppe at noen tar på seg ansvaret og sitter så lenge, når andre kanskje har andre ting de heller vil gjøre og sier de ikke kan. Jeg hadde aldri trodd at det var så mye styr å redigere en film... Det er ganske deilig å få til en film når man har jobbet så mye med det og at ikke alt bare går i vasken.

Filmen vår synes jeg ble bra, den ble ikke så tullete som noen av de andre, men den ble ikke bare helt straight forward heller. Hvis vi hadde fått til redigeringen enda bedre og hatt lengre tid tror jeg vi kunne laget en kjempebra film som kunne blitt brukt som en reklamefilm for skolen.

Jeg likte filmen til gruppe 4 og gruppe 6. Gruppe 6 hadde nok jobbet veldig mye. Gruppe 4 hadde bra med intervjuer. Jeg likte redigeringen til gruppe 5 og de hadde ganske morsomt.

Ingen kommentarer: