onsdag 8. oktober 2008

Nynorsk


Nynorsk er det faget jeg sliter mest med på skolen. Det tror jeg først og fremst skylder at jeg ikke har noen interesse for å lære det, hva skal vi med det? OK, vi har jo fått svaret at hvis vi får et offentlig brev på nynorsk skal det svares på nynorsk, men hvor ofte skjer dette? Men jeg kan ikke klage, jeg får bare jobbe med nynorsk for jeg vil ha en bra karakter til å ha på karakterkortet.

Får å bli bedre i nynorsk skal jeg prøve å lese mer nynorsk, kanskje jeg finner en nynorsk bok jeg liker. På ungdomskolen hadde vi veldig lite nynorsk. Vi hadde en lærer som sa at det ikek var noe viktig og av den grunn hadde vi bare noen få timer med nynorsk faget. Jeg er heller ikke så god til å bruke ordliste, eller jeg klarer jo å bruke den, men vet ikke når jeg trenger den.

Ingen kommentarer: